Μα γίνεται σχολείο χωρίς μουσική; Η μουσική ομορφαίνει τη ζωή μας, χαρίζει το γέλιο στα πρόσωπά μας.
Και πράγματι έτσι έγινε. Τα παιδιά του Β2 , με αφορμή το απόσπασμα «Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι», από το βιβλίο της Γλώσσας, στόλισαν την κιθάρα του κ.Θέμη, του μουσικού μας, και ξεχύθηκαν στον πίσω κήπο του σχολείου μας για μια πρωινή καντάδα κάτω από τα παράθυρα των τάξεων.
Η έκπληξη δασκάλων και μαθητών μεγάλη! Και το χαμόγελο επίσης! Γιατί πώς να το κάνουμε; Η μουσική μας ομορφαίνει!!!

Σήμερα ασχοληθήκαμε με ένα άθλημα που δεν ξέραμε καν πως είναι άθλημα. Το σκάκι! Ο κύριος Κώστας Κλώκας, δάσκαλος στο σκάκι, μας μίλησε για το αγαπημένο του άθλημα με διασκεδαστικό τρόπο, μας εξήγησε τι είναι η στρατηγική και πώς την χρησιμοποιούμε και στα πιο απλά πράγματα στην καθημερινότητά μας και μας εισήγαγε στις αρχές του αθλήματος.

Παρακαλούμε να ενημερωθείτε από το επισυναπτόμενο έγγραφο για το πρόγραμμα συναντήσεων των εκπαιδευτικών με τους γονείς για την εβδομάδα 2-6 Οκτωβρίου.

Το «Χριστουγεννιάτικο Κάστρο» είναι και πάλι κοντά μας για δεύτερη χρονιά στην Πλ. Ελευθερίας, από 01.12. 2017 ως και 07.01.2018, μετά από τη μεγάλη επιτυχία της πρώτης διοργάνωσης που ξεπέρασε πέρυσι τις 300.000 άτομα σε επισκεψιμότητα, όπως καταγράφηκε από το ηλεκτρονικό σύστημα στην είσοδό του.

Ο «Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου ? Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», ο «Σύλλογος Εκδοτών & Βιβλιοπωλών Ηρακλείου Κρήτης» και το Εθελοντικό Σωματείο «Α.Τ.Α.Χ.Τ.Ο.Ι» διοργανώνουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη δράση αλληλεγγύης με τίτλο «Κανένα παιδί χωρίς σχολικά είδη». Μια δράση αλληλεγγύης που αγκάλιασε η τοπική κοινωνία και έδωσε χαρά σε πολλά παιδιά, τα οποία χρειάζονταν τη στήριξή μας.

Ο Δήμος Ηρακλείου και η Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής στο πλαίσιο άσκησης της κοινωνικής πολιτικής του, θα υλοποιήσει μέσω των υπηρεσιών του, για το σχολικό έτος 2017-2018, το Πρόγραμμα "Χορήγηση πρωινού γεύματος σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που φοιτούν στα σχολεία του Δήμου Ηρακλείου".

Α1 : Περυσινάκη Εμμανουέλα

Α2 : Οικονόμου Ιωάννα

Β1 : Περυσινάκη Ειρήνη

Β2 : Παπαδάκη Αναστασία

Γ1 : Χρηστάκη Μαρία

Γ2 : Σιούτα Αγγελική

Δ1 : Κουρτικάκη Αναστασία

Δ2 : Καλούδη Ελευθερία

Ε1 : Χαλκιαδάκης Κώστας

Ε2 : Αναγνωστόπουλος Γιώργος

Στ1 : Μουρτζάκη Ευαγγελία

Στ2 : Κοπιδάκη Κατερίνα

Φυσική Αγωγή : Τσάιμα Ειρήνη

Πληροφορική : Σταματάκης Γιώργος

Αγγλικά : Μπαλταδάκη Ελένη ,

Γερμανικά : Κουτεντάκη Μαρία

 

 

 

Το σχολείο μας λέει ΟΧΙ στη ΒΙΑ και τον Εκφοβισμό!!!

Την Παρασκευή 19/12/2014, την αφιερώσαμε ως μέρα ενάντια στη βία και τον Σχολικό Εκφοβισμό.

oxi stin bia 1

Το πιο γλυκό γλυκό!!!! Από το Α1 και Α2 

Προσπαθώντας να μάθουμε περισσότερα για την τέχνη της φωτογραφίας, ώστε να ολοκληρώσουμε τον διαγωνισμό μας, καλέσαμε στο σχολείο μας , τον εκπαιδευτικό και ασχολούμενο με την τέχνη της φωτογραφίας Κ. Παραδεισανό, τον οποίο και ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την προθυμία και την ευγένειά του.

20141212 103332
Μας μίλησε για όλα: Τη διαδικασία λήξης, το φόντο, τον φωτισμό, το ζουμ, το κάδρο και πολλά άλλα.
Μας έδειξε και πολλές φωτογραφικές μηχανές, κατάλληλες για παιδιά αλλά και για μεγάλους, μα πάνω από όλα, μας έδειξε ότι η φωτογραφία μπορεί να αποκαλύψει έναν ολόκληρο κόσμο, που αλλιώς θα ήταν κρυφός.
Με τούτα τα εφόδια προχωράμε στον διαγωνισμό μας και ήδη άρχισαν να έρχοντα οι πρώτες συμμετοχές.

20141212 103342

Πιστεύοντας ότι η τέχνη της φωτογραφίας, μπορεί να οξύνει μάτια, μυαλό, σκέψη, ξεκινάμε έναν μεγάλο διαγωνισμό φωτογραφίας από τις 23 Δεκεμβρίου 2014 ως τις 15 Μαρτίου 2015.
Το θέμα του διαγωνισμού φωτογραφίας είναι:
      Στ΄Τάξη: «Παλιά κτήρια του τόπου μας»
Ε΄Τάξη: «Εκκλησιές του τόπου μας»
Δ΄ Τάξη: «Γιόφυρος, το ποτάμι μας»
 
Κάθε μαθητής /τρια, μπορεί να καταθέσει έως 3 φωτογραφίες για το θέμα της τάξης του. Οι φωτογραφίες θα κατατεθούν σε ηλεκτρονική μορφή αλλά θα είναι κι εκτυπωμένες.
Θα υπάρξει βράβευση για τις καλύτερες ανά κατηγορία αλλά και συνολικά. Όλες θα συμμετέχουν σε έκθεση αλλά και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα μας.
Πάρτε τις φωτογραφικές σας μηχανές , ή τα έξυπνα κινητά σας, ζητήστε βοήθεια από τους δικούς σας, και αποθανατίστε ότι σας αρέσει ?.Καλή επιτυχία!!!
* Πριν την έναρξη του διαγωνισμού θα γίνει ένα μικρό σεμινάριο γύρω από την τέχνη της φωτογραφίας στο σχολείο μας
 

Τα παιδιά όπως και οι ενήλικες έχουν δικαιώματα. Δικαιώματα που κάποιοι καταπατούν με τον πιο βάναυσο τρόπο.
Τι να πρωτοσκεφτεί κανείς; Την ψυχαναγκαστική παιδική εργασία; Την παιδική πορνεία; Την παιδική βία που βιώνουν παιδιά ακόμα και μέσα στην κούνια τους; Την έλλειψη εκπαίδευσης; Την έλλειψη βασικών καθημερινών αναγκών(νερό, φαγητό, ένδυση);
Την έλλειψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης;

IMG 0861

Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:
* Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
* Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.
* Δικαιούμαι να μάθω τί είνα καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
* Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
* Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε μιά κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
* Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.


Ας δουλέψουμε όλοι μας ώστε τούτα τα δικαιώματα να γίνουν κτήμα όλων των παιδιών!!!

Ξεκίνησαν να δημιουργούν το δικό τους μικρό λαχανόκηπο, οι μαθητές τους Α1 και Α2. Υλοποιώντας δράσεις από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: "Τα φυτά του τόπου μας", καθάρισαν το χώρο, και φύτεχαν λογιών λογιών λαχανικά: Κρεμμύδια, μαιντανό, μαρούλια, κλπ κλπ. Τα πρώτα δείγματα της δουλειάς τους φαίνονται στις παρακάτω φωτογραφίες. Θα συνεχίσουν από ότι φαίνεται.....

20141128 112005

Επίσκεψη στο σχολείο μας, έκαναν παραδοσιακοί μουσικοί από τη ΓΕΡΓΕΡΗ Ηρακλείου, με τις ασκομαντούρες, τις μαντούρες και τα Σφυροχάμπιολα, μετέφεραν ήχους Διονυσιακούς και της παράδοσης.

Συμμετείχαν οι :

Κρουσανιωτάκης Γιώργης (Ασκομαντούρα)

Καψάλης Μιχάλης (μαθητής Β Λυκείου) (Ασκομαντούρα, Φθιαμπόλι, Λαγούτο)

Καψάλης Διονύσης (μαθητής Στ΄Δημοτικού) (Ασκομαντούρα, Φθιαμπόλι)

Μουζουράκης Κωστής (Ασκομαντούρα, Σφυροχάμπιολο)

20141124 111150

20141124 102140

20141124 101723

20141124 095649

- Η ασκομαντούρα είναι πνευστό μουσικό όργανο. Αποτελείται από το ασκί, το επιστόμιο και τη συσκευή για την παραγωγή του ήχου. Για να κατασκευάσουν το ασκί χρησιμοποιούν δέρμα κατσίκας ή πρόβατου. Το επιστόμιο φτιάχνεται από καλάμι ή διάφορα είδη ξύλου. Λέγεται συνήθως φυσητήρι ή φυσητάρι. Στο Λασίθι το λένε φουσκωτάρι και στη Σητεία μπούζουνα. Η συσκευή για την παραγωγή του ήχου αποτελείται από μία βάση μέσα στην οποία τοποθετούνται δύο καλαμένιοι αυλοί που ονομάζονται χαμπιολάκια, μαντουράκια ή μαντούρες. Η βάση κατασκευάζεται από διάφορα είδη ξύλου, π.χ. πικροδάφνη, φασκομηλιά, ελιά, καρυδιά, μουριά και λέγεται μαντουρόξυλο, θηκάρι ή σκάφη.

- Η μαντούρα είναι πνευστό μουσικό όργανο. Έχει τέσσερις ή πέντε τρύπες και σπάνια έξι. Κατασκευάζεται από ένα ή δύο κομμάτια καλάμι. Η κατασκευή και το παίξιμο της μαντούρας θεωρούνται άσκηση, προετοιμασία για το παίξιμο της ασκομαντούρας. Το ίδιο μουσικό όργανο χρησιμοποιείται και σε άλλα ελληνικά νη-σιά με την ονομασία μονοτσάμπουνο ή μονομπίμπικο. Στην Κρήτη, στο νομό Ρεθύ-μνου, έφτιαχναν στο παρελθόν ένα είδος διπλής μαντούρας, την τζυμπραγιά μαντούρα ή διπλοπαντούρα

- Σφυροχάμπιολο ονομάζεται το σουραύλι στην Κρήτη. Το σουραύλι χρησιμοποιείται σε όλη την Ελλάδα με διαφορετική ονομασία σε κάθε περιοχή. Στην Κρήτη λέγεται και θιαμπόλι, φθιαμπόλι, φτιαμπόλι, φιαμπόλι, παμπιόλι, μπαμπιόλι, χαμπιόλι, σφυρο-χάμπουλο, πειροχάμπιολο, γλωσσοχάμπουλο. Μοιάζει με την μαντούρα και για την κατασκευή του χρησιμοποιείται καλάμι, ξύλο ή κόκαλο.

 

 Για τους ελεύθερους ανθρώπους, η αντίσταση τους εναντίον της τυραννίας είναι η ίδια η ζωή τους. Δεν τη διαλέγουν, αλλά τη ζουν. Μια τέτοια αντίσταση για λευτεριά ήταν και το Πολυτεχνείο[1].

Ήταν την 21η του Απρίλη, που μερικοί φιλόδοξοι στρατιωτικοί με τη δύναμη του στρατού και των όπλων, έκαμαν πραξικόπημα[2]. Ανάτρεψαν τη νόμιμη κυβέρνηση της Ελλάδας και ανάλαβαν να κυβερνούν τη χώρα.
Άρχισαν να καταδιώκουν όσους ήταν εναντίον τους, να φυλακίζουν, να βασανίζουν και να σκοτώνουν. Όσοι τολμούσαν να μιλήσουν εναντίον τους στέλλονταν εξορία[3] σε ερημονήσια του Αιγαίου.

1
Οι Έλληνες δεν άντεχαν τη δικτατορία[4] ούτε και το φασισμό[5]. Αυτά τους στερούσαν την ελευθερία τους και όλα τους τα δικαιώματα. Έτσι αγωνίζονταν για να επανέλθει η δημοκρατία[6]. Πρωτοστάτες σ΄ αυτό τον αγώνα ήταν οι νέοι, οι οποίοι οργάνωσαν μυστικές ομάδες για την ανατροπή της Χούντας[7].

1936.

28h1

Στην Ελλάδα επιβάλλεται η δικτατορία της 4ης Αυγούστου του Ιωάννη Μεταξά. Τα κόμματα τίθενται εκτός νόμου, η αστυνομία και οι υπηρεσίας της ασφάλειας οργανώνονται κατά τα φασιστικά πρότυπα. Επιβάλλεται αυστηρή λογοκρισία και η χώρα βυθίζεται σε πρωτοφανή σκοταδισμό. Στρατόπεδα συγκέντρωσης, κατάργηση πολιτικών ελευθεριών, συστηματική καταδίωξη όλων των διαφωνούντων, εξορίες. Αλλά και οργανώσεις νεολαίας, τύπος και δημόσιοι εορτασμοί που υμνούν το καθεστώς και τον αρχηγό του. Ένα τοπίο που δεν απέχει από αυτό των άλλων φασιστικών καθεστώτων.
Μετά την κατάληψη της Αλβανίας η Ιταλία δείχνει τα δόντια της στην Ελλάδα. Η πρώτη πρόκληση έρχεται τον Δεκαπενταύγουστο του 1940, στην Τήνο: τορπιλίζεται απροειδοποίητα, την ώρα της μεγάλης γιορτής, η φρεγάτα «Έλλη».

Στις συγκρούσεις στη Λωρίδα της Γάζας, 565 μαθητές έχασαν τη ζωή τους, τουλάχιστον 3 χιλιάδες τραυματίστηκαν και καταστράφηκαν ολοσχερώς 277 σχολεία.

gaza

 

Μόνο η παγκόσμια αλληλεγγύη των λαών μπορεί να σταματήσει τούτη την τραγωδία.
Οι μαθητές μας , παρά την κρίση, παρά τα δικά τους καθημερινά προβλήματα, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, κι από το υστέρημά τους γέμισαν κάμποσες κούτες με γραφικά είδη.
Mας έδωσαν για άλλη μια φορά ένα σπουδαίο μάθημα: αυτό της αλληλεγγύης!!!

gaza2

 

To υπουργείο Παιδείας καλεί τους Διευθυντές όλων των σχολείων της χώρας να πραγματοποιήσουν, την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου, ομιλίες και δραστηριότητες σχετικά με τις Διατροφικές Συνήθειες και την Πρόληψη της Παχυσαρκίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας .Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας:

12

Α. Οι ομιλίες θα διεξαχθούν σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων, τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και τους εκπαιδευτικούς Οικιακής Οικονομίας ΠΕ 15.
Β. Επιπλέον, θα υλοποιηθούν δράσεις που σχετίζονται με την παχυσαρκία και ανάλογα με την ηλικία των μαθητών θα αφορούν στη δημιουργία κολάζ, βίντεο ή κόμικς, στη συγγραφή λογοτεχνικού κειμένου ή ποιήματος, στην παρουσίαση θεατρικού δρώμενου, σε εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου κ.α.

Από τη ΔΕΥΤΕΡΑ 13/10/2014 θα λειτουργήσει ΚΑΝΟΝΙΚΑ το Ολοήμερο στο σχολείο μας.

download 3

 orario

Φυσικές, περιβαλλοντικές και τεχνολογικές καταστροφές συμβαίνουν καθημερινά σε όλο τον πλανήτη. Ένας από τους βασικούς στόχους της Στρατηγικής των Ηνωμένων Εθνών για τη Μείωση των Καταστροφών (ISDR) είναι να ορίσει τα πλαίσια μέσα στα οποία τα κράτη-μέλη θα ισχυροποιήσουν τις δομές τους για την πρόληψη των κινδύνων από φυσικές καταστροφές.
Το τσουνάμι στον Ινδικό Ωκεανό πέρυσι, ο τυφώνας Κατρίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες και ο σεισμός στο Πακιστάν και την Ινδία φέτος απέδειξαν για άλλη μία φορά πως οι φτωχοί συνήθως υποφέρουν περισσότερο από τις καταστροφές που οφείλονται σε φυσικά γεγονότα καθώς συχνά ζουν και εργάζονται σε ευάλωτες από κινδύνους περιοχές.
Στα πλαίσια αυτά το Υπουργείο Παιδείας σύστησε σε όλες τις σχολικές μονάδες να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς στα ζητήματα αυτά και ιδιαίτερα στο θέμα των σεισμών. Τη ΔΕΥΤΕΡΑ 13/10/2014, θα πραγματοποιήσουμε άσκηση ετοιμότητας και αντιμετώπισης ενός σεισμού στο σχολείο μας.
 
Τί κάνουμε όμως σε περίπτωση σεισμού;
download 2
 
1. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ
Μέσα στο σπίτι 
?    Στερεώστε γερά στους τοίχους τα ράφια και τις βιβλιοθήκες. Απομακρύνετε από τις πόρτες τα ψηλά έπιπλα που μπορούν να ανατραπούν και να εμποδίσουν την έξοδο.
   Βιδώστε καλά στους τοίχους το θερμοσίφωνα και τις δεξαμενές καυσίμων και νερού.
   Τοποθετείστε τα βαριά αντικείμενα στα χαμηλότερα ράφια.
   Απομακρύνετε τα βαριά αντικείμενα πάνω από κρεβάτια και καναπέδες.
   Στερεώστε καλά τα φωτιστικά σώματα και τους ανεμιστήρες οροφής.
?    Προσδιορίστε καλά προφυλαγμένους χώρους σε κάθε δωμάτιο του σπιτού:
   -    κάτω από ανθεκτικά γραφεία ή τραπέζια.
   -    μακριά από γυάλινες επιφάνειες και βιβλιοθήκες.
   -    μακριά από εξωτερικούς τοίχους.
?    Ελέγξτε τη σωστή λειτουργία του δικτύου παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου.
?    Ενημερώστε τα μέλη της οικογένειας για το πώς κλείνουν οι γενικοί διακόπτες ηλεκτρικού, νερού και φυσικού αερίου και για τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης (112, 199, 166, 100 κ.λπ.)
?    Προμηθευτείτε φορητό ραδιόφωνο με μπαταρίες, φακό και βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών. 
 
Έξω από το σπίτι:
?    Επιλέξτε ένα ασφαλή χώρο συνάντησης μετά το σεισμό ο οποίος να βρίσκεται:
   - μακριά από κτίρια και δέντρα
   - μακριά από τηλεφωνικά και ηλεκτρικά καλώδια. 
2. ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕΙΣΜΟΣ
 
Αν είστε μέσα στο σπίτι
 
?    Διατηρείστε την ψυχραιμία σας. 
?    Καλυφθείτε κάτω από κάποιο ανθεκτικό έπιπλο (τραπέζι, γραφείο, θρανίο), γονατίστε και κρατήστε με τα χέρια σας το πόδι του.
?    Αν δεν υπάρχει ανθεκτικό έπιπλο, γονατίστε στο μέσον του δωματίου, μειώνοντας όσο γίνεται το ύψος σας και προστατέψτε με τα χέρια το κεφάλι και τον αυχένα σας. Απομακρυνθείτε από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (παράθυρα, γυάλινα χωρίσματα) ή έπιπλα και αντικείμενα που μπορεί να σας τραυματίσουν. 
?    Μην προσπαθήσετε να απομακρυνθείτε από το σπίτι. 
?    Μην βγείτε στο μπαλκόνι. 
 
Αν είστε σε ψηλό κτίριο
 
?    Απομακρυνθείτε από τζάμια και εξωτερικούς τοίχους. 
 
Αν είστε σε χώρο ψυχαγωγίας, εμπορικό κέντρο ή μεγάλο κατάστημα:
 
?    Διατηρείστε την ψυχραιμία σας. 
?    Μείνετε στο χώρο μέχρι να τελειώσει η δόνηση.
?    Μην παρασυρθείτε από το πανικόβλητο πλήθος που κινείται άτακτα προς τις εξόδους γιατί κινδυνεύετε να ποδοπατηθείτε.
3. ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ
 
Αν είστε μέσα στο σπίτι
 
?  Προετοιμαστείτε για τυχόν μετασεισμούς.
?  Ελέγξτε προσεκτικά τον εαυτό σας και τους γύρω σας για πιθανούς τραυματισμούς.
?  Αν υπάρχουν βαριά τραυματισμένοι μην τους μετακινείτε.
?  Εκκενώστε το κτίριο από το κλιμακοστάσιο (μην χρησιμοποιείτε τον ανελκυστήρα), αφού πρώτα κλείσετε τους διακόπτες του ηλεκτρικού ρεύματος, του φυσικού αερίου και του νερού.
?  Καταφύγετε σε ανοιχτό και ασφαλή χώρο.
?  Ακολουθείστε τις οδηγίες των αρχών και μην δίνετε σημασία σε φημολογίες.
?  Μην χρησιμοποιείτε άσκοπα το αυτοκίνητό σας ώστε να μην γίνετε εμπόδιο στο έργο των συνεργείων διάσωσης.
?  Xρησιμοποιείστε το σταθερό ή κινητό τηλέφωνό σας σε εξαιρετικές περιπτώσεις, γιατί προκαλείται υπερφόρτωση των τηλεφωνικών δικτύων.
?  Αποφύγετε να μπείτε στο σπίτι σας αν βλέπετε βλάβες, κομμένα καλώδια, διαρροή υγραερίου ή φυσικού αερίου.
 
4. ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΤΕ ΣΕ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟ ΚΥΜΑ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ (ΤΣΟΥΝΑΜΙ)
 
Αν βρίσκεστε σε περιοχή παραθαλάσσια με χαμηλό υψόμετρο
 
?    Παρότι δεν προκαλούν τσουνάμι όλοι οι σεισμοί μείνετε σε εγρήγορση. 
?    Παρατηρείστε αν υπάρχει σημαντική αύξηση ή πτώση της στάθμης του ύδατος, γεγονός που αποτελεί φυσική προειδοποίηση. 
?    Απομακρυνθείτε από τη θάλασσα και κατευθυνθείτε σε περιοχές της ενδοχώρας με μεγαλύτερο υψόμετρο. Ένα τσουνάμι μικρού μεγέθους σε ένα σημείο της ακτής μπορεί να μεταβληθεί σε μεγάλο τσουνάμι, σε απόσταση χιλιομέτρων. 
?    Μείνετε μακριά από την ακτή. Το τσουνάμι δεν αποτελείται μόνο από ένα μόνο κύμα αλλά από μια σειρά από κύματα οπότε επιστρέψτε μόνο αφού ενημερωθείτε από τις αρμόδιες αρχές ότι δεν υπάρχει κίνδυνος. 
?    Μην πλησιάζετε τις ακτές για να παρακολουθήσετε ένα επερχόμενο τσουνάμι. Όταν το δείτε ίσως είναι αργά για να το αποφύγετε.

Η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου καθιερώθηκε με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.Την ημέρα αυτή δεν πραγματοποιούνται μαθήματα στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, αλλά διεξάγονται ενδοσχολικοί αγώνες αθλοπαιδιών, που συνδέονται με ένα κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού πεδίου, που υλοποιείται μέσα από τον σχολικό αθλητισμό. Για τη φετινή πρώτη Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (6/10/ 2014) ο θεματικός άξονας: ήταν «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».
Βασική επιδίωξη της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν «να αποκομίζουν από την κάθε διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας, που ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης».

Το σχολείο μας οργάνωσε μια ποικιλία δράσεων για την ημέρα αυτή:

? Επίσκεψη στο Παγκρήτιο στάδιο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους, να συμμετέχουν σε επιλεγμένα αθλήματα και να παρακολουθήσουν άλλα.  
  download 1

? Ευαισθητοποίηση πάνω στα ζητήματα τοης διαφορετικότητας, της αποδοχής του άλλου με διεπιστημονική προσέγγιση ( αισθητική αγωγή. Η/Υ, θεατρικό παιχνίδι κλπ)

? Ψυχοκινητικά παιχνίδια 20141006 123830 20141006 123912

? Ομαδικά παιχνίδια.

Τελευταία Νέα

16 Ιανουάριος 2023
16 Ιανουάριος 2023

Που θα μας βρείτε


Προβολή 43o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Free Joomla! template by Age Themes